Przemysł motoryzacyjny jest jedną z najbardziej zautomatyzowanych gałęzi przemysłu, roboty wykonują w nim ok. 60% procesu produkcyjnego. Cała produkcja wymaga zgrania w czasie pracy wielu zespołów, odpowiedzialnych za kolejne elementy pojazdu.
Etap 1 – Konstrukcja
Produkcja samochodu ma swój początek w momencie dostawy stali na tłocznię. Przy użyciu odpowiednich pras formowane są kolejne elementy karoserii: drzwi, podłoga, klapy itp. Po przygotowaniu wszystkich niezbędnych części, transportowane są one do spawalni.
Etap 2 – Spawalnia
Na tym etapie wszystkie przygotowane wcześniej elementy są łączone ze sobą w jedną całość. Zgrzewana zostaje m.in. podłoga, dach, błotniki. Niektóre elementy np. poszycie drzwi zgrzewane są ręcznie. Po połączeniu wszystkich elementów, konstrukcja poddawana jest szczegółowej kontroli by wykryć wszelkie nieprawidłowości. Do tego celu wykorzystywane są laserowe czujniki. Na tym etapie pojazdowi nadawany jest unikalny numer VIN i można powiedzieć, że od tego momentu zaczyna się jego życie.
Etap 3 – Lakiernia
Ze spawalni samochód trafia do lakierni, gdzie nadawany jest mu kolor. Przed lakierowaniem blachy zostają odpowiednio oczyszczone i odtłuszczone., następnie nakładane zostają kolejne warstwy lakieru, najczęściej są to: podkład antykorozyjny, kolor właściwy i lakier bezbarwny.
Etap 4 – Montaż
Wprost z lakierni pojazd trafia na linię montażu. W pierwszym korku samochód pozbawiany jest z drzwi, które zostają uzupełniane o szyby, brak drzwi znacznie poprawia dostęp do wnętrza samochodu, co wpływa na czas instalacji wyposażenia wewnątrz auta. Jako pierwsze montowane są wiązki elektryczne, pasy bezpieczeństwa, tapicerka, oraz cięgna skrzyni biegów. Następnie dodawane są światła, kierunkowskazy, szyby, oraz wszelkie osłony, jako jeden z ostatnich elementów montowanych we wnętrzu auta jest kokpit. Gdy wszystkie elementy wnętrza samochodu są zainstalowane, przechodzi się do montażu silnika, skrzyni biegów, układu wydechowego . Niemal na samym końcu przy samochodzie montowane są zderzaki, koła, siedzenia, kierownica. Napełniany jest niewielką ilością paliwa bak, uzupełniane są wszystkie niezbędne płyny: olej, płyn hamulcowy, płyn wspomagania, płyn do spryskiwaczy oraz płyn chłodniczy. Do samochodu wgrywane jest odpowiednie oprogramowanie, tak przygotowany samochód trafia do kabiny testu wodnego, gdzie weryfikowane są ewentualne nieszczelności, wykonywane są również podstawowe testy sprawności.
Po zakończeniu etapu montażu samochód trafia na parking, skąd jest odbierany od dealera samochodowego i trafia do sprzedaży.