Ranking najbardziej ekonomicznych samochodów

0

Umiejętność wyboru właściwego samochodu często bywa przydatna. Wybierając samochód, należy brać pod uwagę wiele zmiennych, m.in. dostępność części, możliwości serwisowania i oczywiście spalanie samochodu. Nie ma większego znaczenia rodzaj spalanego paliwa, nie ważne czy jest to benzyna, olej napędowy czy LPG – każdy z nich ma swoich fanów i przeciwników. Generowane koszty w dużej mierze są bowiem tworzone przez pojemność i moc silnika. Wiadomą rzeczą jest, że im większa pojemność, tym większe spalanie paliwa w samochodzie.

Trzeba wskazać najbardziej oszczędne pojazdy. Podstawowym rozróżnieniem będzie tu oczywiście paliwo. Oto TOP 5 pojazdów, które charakteryzują się największym poziomem zaoszczędzonego paliwa. Piąte miejsce w kategorii samochodów napędzanych benzyną zajął Peugeot 107 1.0 o mocy 68KM, ze spalaniem 4,3l/100km; czwarte Daihatsu Cuore IV 0.8 o mocy 44KM oraz średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2l/100km; najniższy stopień na podium zajęło Suzuki Alto IV 1.0 o mocy 68KM i spalaniu 4,2l/100km; drugie miejsce przypadło Daewoo Tico 0.8 o silniku generującym 41KM oraz średnim spalaniu na poziomie 4,2l/100km; zestawienie wygrała Toyota Piurs II 1.5 z motorem generującym 78KM i zużyciem paliwa na poziomie 4,1l/100km. Toyota okazała się być najekonomiczniejszym samochodem.

Oto TOP 5 samochodów spalających najmniejszą ilość oleju napędowego. Zestawienie otwiera Renault Clio II 1.5 dCi eco2 o mocy 85KM oraz średnim spalaniu 3,6l/100km; czwarte miejsce zajmuje Toyota Starlet III 1.5D o mocy 55KM oraz spalaniu 3,6l/100km; trzecie miejsce przypadło Renault Clio II 1.9D generujące 64KM, ze średnim spalaniem 3,6l/100km; na drugim miejscu Smart Fortwo I 0.8DCI o mocy 41KM, którego średnie spalanie uplasowało się na poziomie 3,1l/100Km. Najekonomiczniejszym samochodem napędzanym olejem napędowym okazał się być Volkswagen Lupo 1.2TDI o mocy 61KM, którego spalanie wynosi 3,0l/100km.

Jak jeździć ekonomicznie?

Podstawą jest eco-driving (jazda ekologiczna). Wpływ pewnych zasad na spalanie samochodu podczas jazdy jest niezaprzeczalne. Oszczędności mogą sięgać, w zależności od samochodu, od 5 do nawet 25%. Należy zapamiętać i realizować jedynie parę zasad: ruszamy od razu po uruchomieniu samochodu, trzeci bieg wrzucamy dopiero po przekroczeniu 30-50km/h, czwarty 40-60km/h, hamujemy silnikiem, przyda się więc umiejętność redukowania biegów podczas hamowania. Spalanie samochodu i cała nauka jazdy ekonomicznej nie będzie miała jednak sensu, jeżeli kierowca nie będzie skupiony na drodze i nie będzie jej wnikliwie obserwować. Eco-driving to przede wszystkim umiejętność analizowania sytuacji na drodze.

Trzeba pamiętać, że samochody same z siebie nie będą jeździć ekonomicznie. To kierowca decyduje o tym jak i ile paliwa będzie spalać. Sama pojemność niczego nie przesądza. Nauka eco-drivingu pozwoli nie tylko zaoszczędzić i wzmocnić budżet niejednego kierowcy, spowoduje również zmniejszenie emisji spalin do atmosfery.

Udostępnij

Dodaj komentarz