OPEL ZAFIRA TOURER PONOWNIE UZNANY NAJBARDZIEJ PRZYJAZNYM DLA ŚRODOWISKA MINIVANEM

0

Rüsselsheim. Fantastyczny początek roku dla Opla. W konkursie organizowanym przez niemiecki instytut ekologiczny Ökotrend i czasopismo „Auto Test”, Zafira Tourer z silnikiem 1.6 CNG ecoFLEX po raz czwarty z rzędu została wybrana najbardziej przyjaznym dla środowiska autem w kategorii minivanów. Kompaktowy, siedmiomiejscowy samochód z przestronnym, komfortowym wnętrzem zwyciężył w swojej klasie dzięki niskoemisyjnemu i ultraekonomicznemu
turbodoładowanemu silnikowi 1.6 CNG ecoFLEX.
Czterocylindrowa jednostka napędowa zasilana sprężonym gazem ziemnym (CNG) emituje wyjątkowo mało zanieczyszczeń.
Opel Zafira Tourer 1.6 CNG ecoFLEX z silnikiem o mocy 110 kW/150 KM zużywa zaledwie 4,7 kilograma (7,2 m3)
wysokometanowego gazu ziemnego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emituje tylko 129 gramów CO2 na
kilometr. Te wyniki pozwalają zaliczyć go do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A.
Opel jest uznanym pionierem w rozwijaniu koncepcji alternatywnych źródeł napędu. W 2001 roku, a więc ponad dekadę temu, producent zaprezentował pierwszy koncepcyjny pojazd napędzany gazem ziemnym, w którym zastosowano technologię monovalentplus. Silniki CNG ecoFLEX firmy Opel są zoptymalizowane pod kątem zasilania gazem ziemnym, biogazem lub mieszanką tych paliw. Mogą one również pracować na benzynie. CNG i biogaz są znacznie tańsze od benzyny czy oleju napędowego, a w przeliczeniu na kilometr koszty zużywanego paliwa są niższe nawet w porównaniu z kosztami skroplonego gazu (LPG). Zachęca to wielu klientów do korzystania właśnie z tych paliw pochodzenia naturalnego. W Niemczech do 2018 roku będą obowiązywały ulgi podatkowe za używanie gazu ziemnego jako paliwa. Ulgi te wprowadzono, uznając pojazdy napędzane gazem ziemnym za bardziej przyjazne dla środowiska, ponieważ emitowane przez nie spaliny zawierają do 25% mniej CO2, do 80% mniej związków azotu i są całkowicie pozbawione benzolu oraz cząstek sadzy. Jeżeli 100% paliwa stanowi biogaz, ślad węglowy pojazdu jest
niemal równy zeru.

Źródło: www.opel.pl

Udostępnij

Dodaj komentarz