Prezent dla fana motoryzacji

Pięć gwiazdek dla nowego VW Tiguana. Kiedy premiera?

3

W czerwcu tego roku nowy Tiguan dostał najwyższą możliwą nagrodę przyznawaną przez niezależną europejską organizację ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów NCAP – pięć gwiazdek. Ocenę wystawiono na podstawie niezwykle wymagających testów bezpieczeństwa, jakie przeprowadza NCAP. Ten popularny w ostatnich czasach rodzaj SUV (samochód sportowo-użytkowy) otrzymał rekomendację organizacji i został uznany za jeden z najbardziej bezpiecznych samochodów w Europie.

Testy bezpieczeństwa nowego Tiguana

Ogólna ocean bezpieczeństwa oparta jest na wynikach testów nowego Tiguana.

Na test składają się cztery podrozdziały: system ochrony pasażera, zarówno dorosłego jak i dziecka, ochrona pieszych oraz system wspomagania kierowcy. Volkswagen Tiguan zdał ten wszechstronny test NCAP z zaskakująco pozytywnym wynikiem, bez wątpienia przyczynił się do tego pierwszej klasy pakiet funkcji bezpieczeństwa, włączając w to zoptymalizowaną strukturę nadwozia, wysoce skuteczne pasy bezpieczeństwa, siedzenia i kombinację poduszek powietrznych oraz innowacyjny system wspomagania kierowcy.

Od 1997 roku organizacja Euro NCAP jest uważana za jedną z najważniejszych miar porównawczych w zakresie bezpieczeństwa biernego. W tym roku warunki, które należało spełnić, by zdobyć wysoki wynik były wyjątkowo surowe. Natomiast dla Tiguana nie było to żadną przeszkodą, zdobył bowiem 96% na 100% pod względem rozległego testu bezpieczeństwa pasażera.

W procesie testowania uwzględniono również:

  • zderzenie czołowe z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h i 40% zderzeniu przedniej części samochodu,
  • zderzenie czołowe ze sztywną barierą przy prędkości 50 km/h i 100% zderzeniu przedniej części samochodu,
  • zderzenie boczne przy prędkości 50 km/h w bok nieruchomego samochodu,
  • zderzenie ze słupem z prędkością 32 km/h testujące możliwe urazy kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył,
  • automatyczne awaryjne hamowanie testujące unikanie kolizji z pojazdami lub pieszymi.

Volkswagen dla pieszych i dzieci

Tiguan zdobył też dobry wynik podczas testu na bezpieczeństwo dzieci, bo aż 84% na możliwych 100. W tym roku po raz pierwszy wykorzystano nowe atrapy dzieci dla diagnozy bezpieczeństwa.

Dzięki ISOFIX i Top Tether fotelik dziecięcy jest dobrze przymocowany, a pasy bezpieczeństwa, umieszczone w drugim rzędzie siedzeń doskonale chronią dzieci w przypadku zarówno czołowego, jak i bocznego zderzenia.

Kategoria ochrony pieszych również wypadła pozytywnie. Tiguan zdobył całkowitą ocenę
72%. Szczególnie pozytywnie oceniono obniżone ryzyko urazu przechodnia podczas kolizji. Do tego zalicza się tzw. aktywną maskę silnika, która w przypadku zderzenia pomaga niwelować niebezpieczeństwo urazów głowy. Nowy SUV wyposażono w układ hamowania awaryjnego i – jako pierwszy spośród Tiguanów – ma funkcję wykrywania pieszych, który reaguje na każdego użytkownika drogi.

Ten nowy model od stycznia jest już dostępny w Niemczech i posiada wiele funkcji bezpieczeństwa. Należą do nich: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera przedniego siedzenia (a także poduszkę kolanową po stronie kierowcy) oraz system poduszek dla przednich i tylnych pasażerów, włączając w to poduszki boczne.

jak wygląda nowy vw tiguan

Jak wygląda nowy VW Tiguan?

Nie można zapomnieć o wizualnych plusach Tiguana. Samochód jest świetnie zaprojektowany, wygląda bardzo nowocześnie, zachowano także proporcje między poszczególnymi częściami, przez co wygląda atrakcyjnie. Wnętrze, mimo że przypomina niektóre starsze modele, nadal jest interesujące. Zachowane w klasycznym stylu, w czarnym kolorze, wpisuje się w ramy nowoczesnych aut. Ciekawym atutem jest obecność trzeciej sfery klimatyzacji dla tylnych pasażerów.

Auto spodoba się miłośnikom ogromnych zakupów i posiadaczom dużych bagaży, ponieważ bagażnik posiada pojemność 615 litrów. Dodatkowo można znaleźć tam gniazdo 250V, co może przydać się podczas dłuższych podróży.

Mimo że nazywany jest kolejnym SUV-em bardziej sprawdza się jako auto rekreacyjne, niekoniecznie terenowe. Nie oznacza to braku możliwości przejażdżek po innych niż betonowych terenach, ale w sytuacjach bardziej wymagających może okazać się „niewystarczająco terenowe”.

Pomimo kilku ewentualnych minusów, tj. wysoka cena, czy też brak innowacji w wyglądzie samochodu warto docenić jego pozytywne cechy. Na pewno należą do nich: ilość przydatnych dodatków, stosunkowo duża ilość miejsca dla pasażerów, a także wysoka jakość wykonania.

 

źródło zdjęć: biuro prasowe Volkswagena

Udostępnij

3 komentarze

  1. Z tym bagażnikiem to faktycznie pojechaliście.. bagaznik niewiele wiekszy niż w golfie, ale propaganda VW dziala 😀 na papierze pojemnośc bagaznika jest taka sama jak w Octawii !!! w rzeczywiistości – o połowę mniejszy :) podobnie rzecz wygląda z emisją spalin i NCAP 😀 CZARY !!!

Dodaj komentarz